Dublintripp

I Söndagsmorse steg familjen upp tidigt och for mot Gbg. Vi åkte ut till en miniflygplats och satte oss på ett flyg som tog oss till soliga Irland. Vi fick nyckeln till våran hyffsat centrala lägenhet och sen kom Agnes :) åt och berättade om vad som hänt där och hemma.

Måndag, Familjen steg upp tidigt och satte oss på en 'Hop on Hop off'-buss. Där fick vi en guidad tur med en typisk Irländsk gubbe. Han sjöng och var lycklig. Vi hoppade av mitt i centrum av den norra delen och började shoppingen. Hittade ett par skor, som jag glömde köpa :S och en tröja. Sen gick vi mot Agnes jobb, 'Lunch!' hette det visst. Ett väldigt litet lunchställe med mycket goda mackor. Sen gick vi till 'Tempel bar' på södra sidan. Pappa & Ebba satte sig på en pub medans jag och mamma fortsatte shoppandet. På kvällen gick Hela familjen ut på en mysig irländsk restaurang. Pappa & Ebba tog en taxi hem och jag, Agnes & mamma satte oss på ett Café.

Tisdag, Jag tog mig en sovmorgon medans m,p & Ebba besökte Guinnessfabriken. Mötte sedan upp dem vid lunchtid på 'Cake-café' och käkade frukost, för min del! Sen ut på stan en runda igen. Denna gången bara jag och mamma. Hittade ett par söta sommarshorts till mig. På kvällen kollade vi in Agnes nya lägenhet och sen åt vi på puben med hennes roomie.

Onsdag, åkte vi hem. Är i Göteborg nu hos min fasters familj. Imorgon åker vi tillbaka till Skåne.

Kommentarer

Kommentera Majas inlägg här:

Jag heter:
Kom ihåg mitt namn?

Min mejl: (publiceras ej)


Min blogg:


Min kommentar:

Trackback
RSS 2.0