Sex i sömnen



Fem procent
av alla vuxna människor kan ha sexuella beteenden när de sover. Fenomenet kallas sexsomnia av amerikanska forskare och innebär att den drabbade gör allt från att onanera till att ha riktig sex under sömnen.

Det sexuella beteendet kan vara allt från att hångla till onani och regelrätt samlag, vilket den drabbade ofta inte har något minne av.

Det är vanligare bland män, precis som andra sömnproblem, men även kvinnor kan drabbas. Vissa personer lider så starkt av detta att de inte vågar somna på offentliga platser som bussar och flygplan.

Tillståndet går dock att hejda med hjälp av terapi och mediciner.

Kommentarer
Postat av: CIMIC

iiiiiiiiiiiiiiih!! shit :P haha!

hoppas att man inte har det problemet :P

2009-03-19 @ 22:42:45
URL: http://cimic.devote.se

Kommentera Majas inlägg här:

Jag heter:
Kom ihåg mitt namn?

Min mejl: (publiceras ej)


Min blogg:


Min kommentar:

Trackback
RSS 2.0