Växjö

Nu har vi kommit fram till Farmor & Farfar i Växjö. Farmor är uppe i Sthlm på något möte så det är endast Farfar som tar hand om oss. Farmor har dock lagat mat som vi snart ska äta innan vi beger oss till Ica där bussen ska avgå ifrån. Var och kollade backarna på sälens hemsida nyss och hjälp vad illa det kommer gå för mig. Har bestämt mig för att det blir skidor istället för bräda nu med. Fint väder är det där iallafall så det kommer nog bli great. UV-strålningen är lika hög som mitt i sommarn där uppe nu, plus all snö som reflekterar solstrålarna, matdags nu :) PUSS M

image42


Utdrag från SMHI.s hemsida:
"I de delar av landet där det ligger snö på marken medför snöns förmåga att reflektera UV att man kan utsättas för upptill det dubbla värdet på UV-index, det vill säga kring 6. Denna nivå på UV-indexet är vad vi normalt har under sommaren. Därför är det mycket viktigt att man är extra försiktig i solen i samband med snötäckt terräng. Det är inte bara huden som kan skadas utan även ögon."

Kommentarer

Kommentera Majas inlägg här:

Jag heter:
Kom ihåg mitt namn?

Min mejl: (publiceras ej)


Min blogg:


Min kommentar:

Trackback
RSS 2.0